Syukur Ya Allah~

Wednesday 22 August 2012

Ramadhan,, you came with a lot of barakah and memories ~

Assalamualaikum w.b.t
sudah lama aku tinggalkan apa yang patut.. kini kini kembali dengan nafas baharu..

Syukur kepada Allah s.w.t kerana aku masih bernyawa..

aku masih bernafas di atas muka bumi yang fana ini..
ramadhan tahun ini agak lesu, tapi membawa banyak erti bagi aku untuk ubah hidup aku ni. tiada apa yang dapat dapat aku ungkap kan. selain Alhamdulilah..

1Ramadhan
Aku dipelawa untuk overnight di Kuantan, memang somehow, first ramadhan aku tak tau ke mana hendak dituju. Tapi my bestfriend, ajak aku overnight rumah cousin dia, memang nak ke sana banyak yang perlu ditempuh, hujan renyai, basah lecun, semuanya atas satu harapan untuk bertemu dengan stepsis Shadra : ) ..
she's the only one stepsister i had, and she's so nice, semua nasihat dia, aku ikut, and aku rasa semuanya ada hikmah since aku jadi stepbro.

itulah kenangan, buka puasa and sahur pada 1ramadhan bersama family dia, and the feast was so tasty and delicious. sebab aku rasa akak pun masak sekali.. haha.. soory akak, adik xfriendly macam akak. hoho, miss u akak..



Ramadhan at SAS
Aku dah biasa dah dengan suasana puasa kat sini. cuma aku malas bangun sahur and aku prefer bangun, minum water mineral n makan kurma 2 or 3 biji. aku tiap-tiap hari tidur pukul 1 pagi, how can i get up to go for sahuur at DM?? huh, totally exhausted.

Malam-malam lepas terawikh, kalau ada mood, aku pergi je DM untuk moreh, kalau malas straight for nightprep. Nightprep, totally aku malas and usually habis prep, lepak surau and straight to dorm.
Kalau sempat, share duit dgn member and bedal roti john kalau buka puasa tak cukup2, tapi tahun ni aku makan sikit, tak banyak..

For Test 2, aku sungguh main2 and tak fokus..
For Exam Trial Arab, harap lulus dengan cemerlang, Amiinnn..

Ramadhan at Sungai Besar
Sg. Besar tu rumah batchmate aku, aku overnight untuk minggu terakhir di bulan Ramdhan. dah lama kau apply nak gi situ, baru dapat last minute.; best lah, aku dgn member aku sorang lagi, meriah sikit, sambil2 tu boleh update pasal olimpik.. tapi, obviously aku tidur hardcore kat rumah.. pemalas = =''

aku tak pernah makan cucur udang yang hanya ada kat Sg. Besar.. pernah makan kat sinilah, baru jumpa and beli kat bazar situ. Petang tu boleh main bola, tapi aku penat gile -,- .


*aku yang tengah duduk,,

10 Malam terakhir
Aku tak dapat buat apa-apa sebab aku memang ,,,, tak tahu kenapa tak dapat buat yang terbaik malam 10 last ni.. Aku cuma mengharap Allah ampunkan aku je.

and for jamuan kelas kat Alamanda, so great, makan kat restoran masakan jawa..  For the first time in my life, aku makan coolblog oreo+blueberry,, sedapp :p.,haha, tengok wayang Batman and masuk gate skolah nearly 12 a.m, and aku sebagai penolong ketua kelas, kena marah sebab tak inform guru kelas. terima kasih lah member2 yang support aku T_T .



itu aku -'-


Okay, that's all, ini semua sebab alia yang mintak, so, sambil aku bosan, type jellaaa apa yang patut = =''

Adiosss, Assalamualaikum..